landing page
15 lutego 2022

Landing page – Co to jest i do czego go użyć?

Landing page jest rozszerzeniem treści znajdującej się w reklamie. Użytkownik, który przeczyta Twoją reklamę i będzie zainteresowany Twoją usługą, produktem lub czymkolwiek innym może kliknąć reklamę z chęcią przeczytania bardziej szczegółowych informacji, a nie tylko hasła reklamowego. W tym celu warto posiadać landing page.

Dlaczego by nie kierować użytkownika na stronę internetową?

W zależności od rodzaju reklamy możemy skierować go na naszą stronę. Problem pojawia się w przypadku gdy chcemy, aby zainteresowana osoba wykonała konkretną akcję. Może to być wypełnienie formularza, kliknięcie CTA w celu skontaktowania się telefonicznie lub zarejestrowanie się. Ważne, aby cel landing page’a był tylko jeden!

Od czego zacząć?

Określ cel kampanii. Jeżeli już wiesz czego dokładnie potrzebujesz od swojego odbiorcy skieruj go na landing page aby mógł wykonać wyznaczoną czynność. Jeżeli reklama zachęca do zarejestrowania się w danym wydarzeniu to ważne aby klient po kliknięciu zobaczył informację o tym wydarzeniu i formularz, z którego może skorzystać. Ważne, aby Twój lejek sprzedażowy był przemyślany i zaplanowany.

Jak zaprojektować dobrą stronę lądowania

Pamiętaj o tym, w jakim celu klient kliknął Twoją reklamę. Na stronie lądowania nie powinno być rozpraszaczy. Ogranicz wszystkie ścieżki wychodzące z Twojej strony. Jeżeli masz górne menu usuń z niego linki i wyłącz link po naciśnięciu Twojego logo.

Navbar na landing page

Ogranicz wszystkie linki wychodzące ze strony i skup się na tym, aby użytkownik wykonał to na czym ci zależy. Umieść szczegółowe informacje, ale nie przeładuj strony blokiem treści. Jeżeli jest taka możliwość ustaw formularz na widoku od razu po załadowaniu strony, a dopiero poniżej wszystkie pozostałe informacje.

Twój landing powinien być responsywny i szybki

Aktualnie bardzo dużo osób korzysta z telefonów i to z nich będą klikać Twoją reklamę (chyba że ustawisz inaczej). Warto zadbać o to, aby landing dobrze wyglądał na telefonie i szybko się ładował. Zbyt długi czas ładowania może zniechęcić użytkownika, który w rezultacie wyjdzie ze strony.

Badaj konwersję

W tym celu możesz skorzystać z Google Analytics lub Facebook Pixela.

Podsumowując

  • zadbaj o szybkość ładowania strony,
  • responsywny design (dopasowany do telefonów),
  • nie za dużo treści,
  • konkretny jeden cel,
  • badanie konwersji.
Wróć do bloga